Mruta

Ja, så stod det på den lite annorlunda tavla som fick mig att stanna till på secondhandbutiken för några veckor sedan.
40 kr hade jag inte på mig så den fick stå och mogna tills nästa gång jag var förbi.
Då hade jag googlat och sett till att ha lite cash i fickan och nu hänger den på väggen här i residenset.

Mr. Mruta är tydligen någon konstnär från Tanzania tror jag. Om han är en ikon eller påverkat av en kändis har jag inte riktigt klart för mig. Men han verkar ha gjort flera fina tavlor med fåglar eller djurmotiv.
Glad är jag som fick lära känna Mruta här mitt i mörkaste skogen :-)
Andra som jag är glad att jag har lärt känna härikring är dessa två skrattmåsar.

Och så målar de och trixar med lera...
Kram

Kommentarer
Postat av: anki

Mr Mrutas ruta kan du inte vara utan ...

2010-05-24 @ 20:02:53
URL: http://signalstopp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0