Nina Ramsby dagens hit

Idag, laddis 'n gäntlemen var jag på Heidruns söndagssommarkväll för första gången i år.
Eftersom jag är vän med vännerna får jag hjälpa å hålla i å hålla till å hålla upp där det behövs en hjälpande hand. Då får jag som tack kramar och tack och sitta under solskydd och regnskydd, beroende på vädret, och ingå i en social gemenskap och känna mej innanför, och inte perifer, och verka lite nödvändig och sånt.  Är man lite socialt handicappat är det till stor hjälp att ha en uppgift i sammanhang med mycket folk (runt drygt hundra idag :-))
Hur som haver, dagens underhållning stod följande för:
Annika och Helge Balkåsen, vissångare och riksspeleman  som hanterar munspel och dragspel ... de är av en utdöende sort, tycker jag, sådär gammalvemodigt, vackert.
Grete Jenseg och Kjetil Skaslien, som sjöng och spelade så älvorna stannade och Näcken la ner stråken en stund.
Ismael Ataria, en av tidens nationalpoeter och lite till med ackompagnemang av Mattias nånting, Mattias är med och kompar på Rådomscabaren oxå, han är duktig som få. Mycket spännande och vackert.
Sen var ju huvudplåstret, ammäh så kan man ju inte säja, men asså höjdpunkten dårå, Nina Ramsby.
Ett namn jag inte har lagt på minnet, jag är definitivt ingen musikörn längre, så jag vet ingenting om nånting; hon, Nina Ramsby, spelar gitarr som en gudinnna, sjunger som en älskarinna och framträder som din bästa vän.
Jag tycker hon är skitbra!

Nina på scen med lerkvinnan i förgrunden

Bengt Berg, Värmlands nationalpoet nr. 1 är förband till Nina.

Det spöregnade emellanåt.


Bilar parkerade så långt ögat är torrt.

Nya tillägsutställningen, förutom Vildhjärtas, se nedan, är
Väggar som viskar. För att kunna se allt får man låna en ficklampa.!

Ismael Ataria och Mattias.

"Alla niger österut, 1-2-3" (kolla huvudena!)
Nina säljer och signerar skivor o tshirts
Tack för idag, kram Mulle Moose och Mille Frille

Kommentarer
Postat av: Hea

Nina Ramsby är super!

2010-07-12 @ 13:15:58
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Mille

Ja! Varför äre ingen som har berättat det ör mej förut? ;-)

<3

2010-07-12 @ 18:40:52
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Hea

Har sett/hört henne i televisionen ett antal ggr, men aldrig live. Ännu. Tyvärr.

2010-07-16 @ 18:43:42
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Hans Westlund

det är jag som är på den nedersta bilden iklädd röd munkjacka..

2010-08-17 @ 14:17:35
URL: http://hanswestlund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0