Leva livet

Idag läste jag att en blogg-mamma som jag brukar "besöka" blev svårt skadat i en trafikolycka strax före jul. Hon har tydligen klarat livhanken, men är som sagt svårt skadat. Alla håller tummerna extra hårt ett tag!
För en liten två-åring en handfull mil härifrån är det tyvärr för sent att hålla tummar. Den lille ungen dog igår i en
villabrand. Tankarna går till familjen runt ikring.
Man påminns om att livet är skört. Våra livstrådar är inte tjockare än det garn jag tittade på häromdagen. Förgarn kallas det, på sjuttiotalet där jag kommer ifrån sa vi, pladegarn, det var i grannlandet. 
Det gäller att ta till vara på varje dag, ibland innehållsrik och färggrann, ibland torr och gråblek, men alltid ha hjärtat med.
Även gråa nyanser har sin skönhet.

Kom äntligen iväg på den givna 'spatzierenturen' idag. Har inte "haft tid" på ett par år känns det som. Nu klockade jag mej själv till 30 minuter, det finns ingen ursäkt längre. Hur många halvtimmar har jag inte suttit och slöklickat framför datorn. Skäms på mej. Och med 'reflexcierenvästen auss' så är det bar' å gå...Dagtid är det klart säkerthetsläge, men mörkertid avstår jag. Finns för många fallgropar och isfläckar och bländade bilförare för att jag tar den risken. Men även dagtid har reflexvästen sitt berättigande, har jag, som inte bara är mamma men också bilförare, upptäckt. Mitt under promenaden var jag tvungen att ringa hem. "Har jag blåst ut ljusen?" frågade jag. Jepp mamsen! Tack  och lov.

Var rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka underbara bilder du bjuder på!

Så tråkigt med din bloggvän, hoppas att hon klarar sej utan alltför svåra men efter olyckan...



Ja det är tråkigt och ledsamt med människor som förolyckas på ett eller annat sätt, man lever ju bara en gång...



Vi har milt och grått, du kan gärna skicka hit lite kall luft :)

Än så länge har vi haft max -2 grader :(

Jag vill ha vinter, snö och is...



Sköt om er och må så gott!!



Kram från en blåsig ö

2009-01-02 @ 15:39:30
URL: http://skrivhornan.blogspot.com/
Postat av: Hea

Mmm... kloka tankar. Vi är nog många som glömmer bort att njuta av tillvaron, att leva i nuet och ta vara på varje stund... Ibland blir vi smärtsamt påminda om hur viktigt det är och hur skört livet är.

Här har vi, tack och lov, haft en rejäl frost ute under hela jul och nyår. Ser ut som ett litet snötäcke. Skönt, för det lyser upp och vi slipper lera och blöta! Idag kallaste dagen hittills i vinter -10 grader.

2009-01-02 @ 18:21:39
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: alias

Så vackert det är med iskristaller. Rimfrost.



Jag har kikat på en såndär reflexväst. Tyvärr hade de tagit slut när jag hade kikat färdigt och bestämt mig ... Fast jag har reflexer på jackan, skorna och väskan när jag travar iväg tidigt på morgnarna ... En billig försäkring ...



Tack igen för priset rara du. Jag blev så glad!



Najtikram, nu på riktigt för nu stänger jag av apparajten :)

2009-01-04 @ 00:56:44
URL: http://www.metrobloggen.se/alias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0