Häx rimmar på kex

Vi har oxå puzzlat på jullovet.

Detta spel från 80-talet fann sin väg upp ur gömmorna.
Ser enkelt ut, men denna gången har vi inte lyckats få ihop det, än!
Fast jag VET att det går.
Är det någon som känner till den sortens pussel. Vad heter de, finns det olika svårighetsgrader (Ja, har jag för mej), måste ju gå att göra själv...hmmmmmm....?
Detta är Made by Sharif Games POB 2290 Haifa, Israel av alla ställen.

Ögonblicksbild från hemvägen igår...

Snacka om lockande reklam. Klart man blir nyfiken. Fast kexchoklad är inte min grej, men bilen är cool, och vet ni vad den var fullpackad med? Ryggsäckar och bags och väskor i kexchokladmönster. Undrar om de var fyllda med ni-vet-vad.
Gubbarna som hade licens-to-drive den, var dock neutralt klädda i vanliga Svensson-kläder, inga orange-gulrutiga brallor här inte. Tyvärr, annars kanske man hade satt tänderna i en av dom...gnask, smack, glufs...
Slutligen en närbild på Haifa-häxorna, visst är de älskvärda!!!

Hoppas-hoppas-hoppas de kan trolla fram fred i Mellanösten.

Kommentarer
Postat av: MissMagicGirl

Jag vet inte vad såna där pussel heter men vi har haft såna hemma också.

Det är så frustrerande när man inte lyckas! När man väl börjar pyssla med det så är det svårt att sluta...



Oh en sån cool bil! Det vore kul om alla bilar var lite roligare och mönstrade och färglada.

2009-01-08 @ 11:32:30
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket häftigt pussel!! Jag har aldrig sett ett sånt förut...

I går kväll när vi kollade på tv så blev jag så där plötsligt görsugen på kexchoklad! Så hade den bilen stått här utanför så hade jag nog rånat den s.

Kaffe & kexchoklad, sååå gott!



Ang frågan om röntgen, nej de såg ingenting på den vanliga heller (tror jag), för det kom ett brev hem från lasarettet. Ska träffa en ortoped i slutet av januari, få se vad han tror...men tröttsamt blir det allt ibland!



Vi fick vinter på gotland oxå, massor med snö!! Jag har njutit i fulla drag.

Vips så var alla uthyrningsskidor uthyrda och spåren fulla med glada gotlänningar. Jag har nog aldrig sett så många gutar samtidigt, men det är kul och jag gläds med dom!



Så söt katten Gustav blev! Ser ju ut som ett riktigt lejon. Jag har haft perser jag med i och med min uppfödning jag hade förr och en del pälsvård blir det!



Sjalen du gjort blev jättefin, så härliga färger. Kul när man kan göra något med rester. Själv har jag stickat klart en "linne-klänning", en sån där storhålig, kanske visar den sen...nu håller jag på med en tröja av garn som jag bara köpte på måfå för länge sen...



Nåväl, hoppas att allt är gott med er, nu ska jag blogga vidare en stund1!



Kram Maria

2009-01-08 @ 12:26:09
URL: http://skrivhornan.blogspot.com/
Postat av: Nette

Hejsan!

vi har ett likadant pussel, men med hundar på, har endast lyckats en gång med att få det o gå ihop. Kul men man blir lite frustrerad när det inte "går" att få ihop :)

2009-01-08 @ 13:58:45
URL: http://rostis.blogg.se/
Postat av: Mille

Skulle va kul om man kunde få foton på era pusselvarianter!

2009-01-08 @ 17:24:39
URL: http://mullemoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0