Freda' kärlek o tuggummi

Det här med kärlek...tralalala...

I kväll börjar en ny omgång Beckman, Ohlsson & Can det trevliga "snackprogrammet" på svt.

Förra gången hann jag precis se några snuttar och jag gillar de tre journalister som turas om att leda kvällens teman. Elisabeth Ohlsson Wallin, för att hon på ett så stillsamt och ödmjukt sätt har lyckats få halva folket rejält upp på tånaglarna med sina fotoutställningar, i synnerhet "Ecce Homo".


Mustafa Can verkar hur trevlig och mänsklig som helst, blev världsberömd i Sverige för sin bok om modern "Tätt intill dagarna" som har jämförts med Mobergs Utvandrarna. Har inte läst den än, det räcker med att titta på honom ;-D


Kvällens värd, Eva Beckman känner jag inte till så värst mycket, men hon verkar duktig och trevlig, så vad kan det bli annat än lyckat.

Och temat: Kärlek handlar om, hur kommer det sig att det är så svårt med kärlek och relationer?

Det undrar jag med. Jag har då inte lyckats så värst bra med det kan man säga, å andra sidan har jag heller inte misslyckats radikalt om man jämför, det är bara det att det inte har hållit så fasligt länge. Och nu har jag glömd hur man börjar...

Mustafa Can är det nog ingen idé att tänka på, som bor mitt i häxkitteln Stockholm, å jag som inte är så förtjust i resor, å han ser kanske lite väl sammanbiten ut, så jag riktar hellre intresset mot de värmländska skogarna.

Här i nejderna verkar det inte vara några större relationsproblem om man ser till mängden och hastigheten på skapandet av desamma...jag fattar bara inte...hur gör folk, hur träffas dom, hur hinner dom...själv hinner jag inte ens tugga tuggummi ibland...

Ta en TOY toyboy !
Trevlig helg önskar Mille


Kommentarer
Postat av: Sonja Amneteg

Millan!



Du är en författare. Verkligen jag menar det. Du borde skriva böcker på riktigt. Men det kostar ju skjortan att bli känd, eller? Lycka till!

2008-10-12 @ 12:40:07
Postat av: Alina

Hejhopp! Ha en trevlig Söndag! :)

2008-10-12 @ 12:42:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Mille

Dyrt...för förlagen kanske ? Hahaha!!!

2008-10-12 @ 14:32:01
URL: http://mullemoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0