Läs dig till miljonerna

Jag blir så glad när jag får veta att stora problem egentligen är så små så små.
Nu finns det en bok som löser problemet
"Så här kan alla svenskar bli miljonärer" av Per Håkan Börjesson 
Det är ju så enkelt, t.ex.
Spara 10 % varje månad
Se till att ha lägre utgifter än inkomster
Välj aktie- och fondplaceringar med hög ränta
Ha ett konto för oförutsedda utgifter
Att jag inte har tänkt på det...fast en uppsparning för oförutsedda
utgifter har jag givetvis redan...den ser ut så här...

Det kanske inte riktigt var det Per Håkan Börjesson tänkte sig...
Väntar spänt på fortsättningen och efterföljaren, den givna kioskvältaren.
"Så här kan alla ensamstående mammor bli miljonärer" eller kanske
"Så här kan alla ensamstående SVENSKA mammor bli miljonärer"
.....

Kommentarer
Postat av: Misen

Ha, ha roligt inlägg. Ja, att man inte tänkt på det... Ha en bra dag!

2008-10-21 @ 11:21:26
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Hea

Nähä! Lägre utgifter än inkomster! Det menar du inte? Vilket otroligt bra råd! Har han kommit på det själv! Min far brukade säga något liknande "Det är inte inkomsterna det är fel på, utan utgifterna..."

Och hi, hi, hi, jag har ett likadant sparande som du - fast i en glasburk...

2008-10-21 @ 22:01:52
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0