Ett mysterium mindre...

Läste i dagens VF vad MBT-skor betyder. Masai Barefoot Tecnology

 
Alltså, en läkare har konkluderat att varför masaierna har få eller ingen problem med rygg, nacke, axlar whatever beror på att de går i SAND. Foten och därmed kroppens muskler blir stimulerade på ett alldeles speciellt sätt som endast gagnar människan.
Googlade lite på ordet och fann massor med bloggar som rekommenderar dessa skor. Som en tex. skrev ...det enda de inte verkar kunna kurera är vårförkylningar och fågelinfluensa.
En annan skrev att hennes förslitningar i ländryggen var mycket mindre plågsamma efter att hon började använda MBT. 'Då vaknade lejoninnan i mig', kan man få bättre rygg av skor, då är jag med.  Har själv diagnosen artros i ländryggen vilket är helt vanligt i 65-års åldern som en vårdpersonal så vänligt informerade mig om. Inte så smickrande när man befinner sig på ljusårs avstånd av pensionsåldern...Dessutom tyckte en annan läkare, att jag var ovanligt smidig, undrar om den hade kollat födelseåret, eller...Klart resten av kroppen är ju inte helt förstörd...än! Äsch...
Hur som helst, den som har prövat att gå i löst sand, som tex de milslånga sanddynor vid Vesterhavet i Danmark,
vet att foten arbetar på ett särskild sätt i såna situationer...coooolt...
Nån som har lust att investera två "lakan" i ett test, så ställer jag upp som försökskanin!

Kommentarer
Postat av: c

ha en bra dag!
Carro

2008-05-24 @ 10:47:14
URL: http://carrobruden.blogg.se
Postat av: Sannah

Heej! Vill du ha en ny design? Kika in hos mig, jag lottar ut nya varje dag=) http://saanzil.blogg.se

2008-05-24 @ 10:48:19
URL: http://saanzil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0