Ändrade planer och mormors liljekonvaljer

Nä det fick va'...läste i morgontidningen att Christina inte kommer till seminariet idag, då hon "inte hinner hem från ett uppdrag i en av jordens just nu värsta krigshärdar: gränsområdet mellan de afrikanska länder Tchad och Sudan." (VF 20/5-08). Så jag stannar här och tar ett stadigt grepp om min delkurs istället. Nog för att det är intressant med "Hotet mot yttrandfriheten", men det var ju inte minst för att få språkas lite med Christina som jag tänkte delta, så det får vara, jag har hur mycket som helst att göra ändå åsså spar vi 240 kr i "soppa"...Tur iaf att jag inte hann dit innan jag upptäckte programändringen. Vad besviken jag skulle ha varit...nå ja...

Väcktes förövrigt kl fem av storspovens drillande, det betyder att jag ska komma ihåg att ringa till Ulf, och sen trumpeterade tranorna...det vete sjutton vad det betyder...i Kina är tranan visst en lyckosymbol, så jag hoppas det bästa ;-)

Sven LO Johansson skrev i dagens p.s. i VF om sin mamma och liljekonvaljer. Kom att tänka på mormor som dog 93 år gammal efter några års accelererande demens. På slutet var hon mycket förrvirrad , arg och säkert rädd som många dementa blir. Men precis innan hon dog, liggande i sin säng, har det berättats för mig, hade min moster, eller mamma plockat en bukett liljekonvaljer, mormors älsklingsblomma, och lagt  den i hennes händer  som låg fållade på hennes bröst. Och det syntes som en krusning av ett lyckligt leende på hennes ansikte. 
Förlåt mormor att jag inte kunde vara hos dig på slutet. Jag tänker ofta på dig, och nu ska jag gå ut och plocka liljekonvaljer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0