Knorrmössa

Idag har sonen och jag vabbat. Han var dock inte svårare drabbad av sjukdom än jag kunde slippa ifrån vakningen och sy lite grejsaker...

Mens han såg på tv, lekte med diverse prylar, kliade katten osv. testade jag en idé som dök upp under visningen i skolan av tredje filmversionen av "Madame Bovary", så Gustave Flaubert har inte levt förgäves...
image252
...eller har han?
...passformen var inget vidare, försökte minska knorren men det hjälpte inte mycket så nu ligger den i ett hörn och skäms...
Däremot fixade jag lite beställningar och önskemål, fållning och fixering av balkjol och liv, babyfilt, gardinkappor, -så dagen är räddad.
9-åringen och en kompis har gaddat ihop sig för födelsekalas, så vi har även distribuerat inbjudningskort i kvällningen (inte att förväxla med kväljningen).
I morgon är det tänkt att vi ska bränna lite rakuprov, jag och några andra "lidande"...
kanske kommer kurskamrater ända ifrå' Karlsta' hit och tittar, hejar och ger goda råd. Ska bli spännande.
Ha en skön och avkopplande natt önskar
Mille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0