Snor blåst och torka

Nu hoppas man verkligen på att SMHI håller vad de lovar, REGN vill vi ha. När helst det passar.
Det är så torrt så det knastrar i gräset när man går. 
 
Har inte klippt mattan på ett par veckor och nu vågar jag då rakt inte heller förräns det har kommit ett par centimeter  regn för då tror jag allt skulle bli som en öken. Och jag har inte vare sig tid, lust eller pengar att vattna hela tomten...även om det säkert skulle uppskattas av diverse blommor och rädisfrön. Punktbevattning på extra känsliga ställen får räcka.
  
Rhododendron       akvileja                   och rödfibblan (är den inte fin)
kämpar en hård match mot torkan.
  
Skulle gärna byta bort denna förblånade blåst mott regnmoln...det tröttar även ut intorkade ärthjärnor, jag lovar.

Annars är detta mina käraste ägodelar dessa första dagarna av mitt privata lilla sommarlov...snyft...
Ja det är alltså host och slemlösande medicin och skapligt mjukt papper till avtorkning av detta...host...
Men men det är en världslig sak som Karlsson på taket säger, och så finns det ju kuckelimuckmedicin, fast en rejäl skopa Gammel Dansk hade förhöjd mysfaktorn ordentligt.
Atthji..Det saluförs väl på Bolaget...eller hur !?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0