En dag kvar

Åh ja, i morse hade jag bestämt att till Karlstad skulle jag inte för natten hade bjudit på flera timmars vakenhet, och stentrött är det inte alls kul att köra så långt. Men då dagen började med att hela huset vibrerade pga av markplanering i närområdet, fattade jag ett nytt beslut och drog iväg ändå. Kände mig plötsligt mycket piggare 8-|
Kom ihåg kameran och fångade äntligen denna uppiggande glädjespridare...

Annars var det högt i tak idag, riktigt härligt sommarväder.
 
På sommarkursarna sprittar det av skaparglädje...




 
Karin Lööf instruerar i glasyrer och teknik.

Vi begrundar våra färgprov.

Och i landskapet har det hänt mycket på en knapp vecka. Höskörden är på väg i hus. Rapsfälten lysar gula. Rågen böljar i vågor i allsköns grönblå nyanser. Det är fint så in i Norden!

Hemma får den lupinförsmådda mjölkkannan avancera till pionvas.
Det har den ingenting emot.
Nu är det bara en dag kvar till lite sk. ledighet...HURRAAA!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fint. Tack. Underbart att någon läst min bok med sån inlevelse! Jag blir så rörd. Så tacksam.

2010-01-05 @ 11:59:53
URL: http://lindaolsson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0