Rund i bollen...

Hej alla kreativa och nyfikna människor.
Nu har jag testat boll-receptet. Jag gjorde lite annorlunda än det stod.
Man skulle virka två halvor och sy ihop.
Jag virkade vidare från mitten (första halvan) och slog upp luftmaskar på halva omkretsen,
sen fortsatte jag virka runt, runt med intagningar  motsvarande uttagningarna i början.
Då blev det som en datorspelsost  med stor mun...
jag fyllde ut med gammal kökshanddukstrasor, sydde ihop, och vips har jag en boll,
som tom kan studsa mot en vägg.

image81

Ha en trevlig vecka önskar
Mille

Kommentarer
Postat av: www.syfroken.se

Vad fin den blev!
Jag har tyvärr inte hu nnit prova virka efter ditt mönster än, men jag skall också försöka.
Är så inspirerad att sy nu, så nu håller jag på med barnens vårkollektion.

2008-01-13 @ 13:40:37
URL: http://www.syfroken.se
Postat av: Mille

*Tack Viktoria, för dina hälsningar.
Kul med din vårkollektion!
Hur är det nu man länkar?
undrar blogg-nörd-Mille

2008-01-13 @ 20:01:41
Postat av: www.syfroken.se

Jag vet faktiskt inte hur du länkar. Jag får hjälp av min sambo när jag skall göra det. Du har ju en blogg adress ochså och jag har en www. så jag tror inte att vi gör på samma sätt.

2008-01-13 @ 21:00:19
URL: http://www.syfroken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0