Fullmånen lyser...

image82
                                                                                            En "gammal" oktober-fullmåne./eget foto

Så är det fullmåne igen, den verkar lugn denna gången. Har iaf sovit gott inatt.
Jag slutar aldrig fascineras av månen, den är verkligen magnetisk på något sätt.
Ikväll när jag var ute och tittade på den kom det en stor brum-brum, flygplan som
flög tätt förbi månen. Stort var det för det både syntes och hördes tydligt i mörkret.
Tyvärr hopplöst att skynda sig att ta kort på, med halvtaskig utrustning dessutom.
Flygplan hör också till mina stora favoriter, särskilt helikoptrar. Synd att de är såna
miljöbovar. Vi får väl uppfinna en snäll flygbensin.
Och lite läxor fick vi allt gjort i kväll, jag och sjuåringen. Det är inte det som lockar
mest. Är själv av typen som gör bäst ifrån sig i grevens tid. Eller grevinnans?
Har sett en blogg med stor inspirationspotential vad gäller dagboksbloggeriet.
www.slagtenhelligko.dk Vill själv bli en sån duktig bloggare, men sicken tid det
måste tarva. Åsså är jag inte så jälla bra på att mästra tekniken. Hjälp, någon?
Ha det gôtt.
Imorgon kommer ännu en vacker dag, vad det verkar.
En Mille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0