Virksvårigheter

Jag hade besök i helgen av en kompis. Hon for iväg med min "bästa" hemvirkade mössa.
Nu har jag virkat en ny, är  nästan klar, men den är inte bra.
Får repa ikväll och göra om en del.

Mammkatten har eventuellt småttingar i magen. Hon blir 5 år i mars och är förstagångsföderska.

image112


"Kompisen" är inte ens året fylld, och av hankön. Ganska mallig tycker jag. Tror inte han är pappan, men!
Någon som vet hur stor risken är att han "äter" upp småttingarna? Är det ett känd fenomen att hankatter gör så, eller är det  våra "parents" som sa att så är det, när vi var små,  och då var den katt-unge-uppätande hankatten i själva verket de själva som eliminerade ett besvärligt för-många-kattungar-i-grannskapet-problem. Tänk, jag har plötsligt i mogen ålder drabbats av tvivel och skepsis mot föräldrargenerationen. Huvva.

Ha det gott önskar
Mille Krokodille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0