Små och stora glädjer

Jo men nog var det väl kul att ha små barn, men det blir ju bara kuligare och kuligare. Ju större de blir och ju flera sanningar man får höra...Jag myser.
"Men morsan det heter inte trehundrasextio...det heter tre sexti! " när man klantar sej och säger fel om xbox åssånt.
Jahaaaaa!??!! säger man då lätt flinrodnande och lovar bättra sej bland folk iaf.
Stolt kommer man ihåg i affären och säger tre sextio! med klar och stadig röst.
Smakråd får man alldeles gratis av stora barn, diskret för det mesta. "Kan jag ha de här röda byxorna på julafton eller hellre de hära? En lätt nickning i rätt riktning talar ordlöst om vilka som går och vilka man skulle ge sin höger arm för att slippa se nå'mer.

Det är så man vill krama dom, men det gäller att vara försiktig och med stora mått av finkänslighet inte ställa till med pinsamma situationer. Sen kan man. för det mestas, klå dem ordentligt i diverse spel, utan att de blir allt för sura och kantstötta, och det gäller att passa på, för snart är vi där då det är de som klår sin stackars mamma i allt från Memory (redan ett passerat stadie) till Schack, och Mahjong (kan vi inte än). Ishockeyspel är under utveckling, de flesta data, pc och TV-spel är en planet i yttre rymden för min del. Ser fram emot att expertisen tar över, så man har tillgång till professionell hjälp, support menar jag förståss, när det behövs, dygnet runt.

Ja sen kan man förståss prata med dom och lyssna på dom och skoja med dom om det mesta.
.
Jag älskar att barnen blir större!,

Kommentarer
Postat av: mona

Jaa ru´. Det e gött, men tiden då de var små är och var görgoo!

2008-12-29 @ 00:44:38
URL: http://monalunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0