Att skita i nässlorna (ett mysigt danskt talesätt)

Jag gjorde det igen. Gjorde bort mej. Jag är inte värd att leva, egentligen, men lever iaf...på nåder.
Råkade skratta åt något 10-åringen sa, det lät roligt, jeg visste ju att det var en omedveten, eller oavsiktlig felsägning, eller vinkling på sakfrågan, och jag dummade mej och råkade fnissa lite för högt innan det var läge, eller det kanske aldrig skulle komma något läge alls. DUMMA MEJ.
Så nu är det stekta fläsket kokt eller om det är tvärsom eller säkert helt om bakfoten. Jag är ju som jag är. Det är de andra i hushållet osså, guskelov. Förhoppningsvis blir jag förlåten innan ...jul?

Som kompensation för mitt fruktansvärda felsteg vill jag härmed visa er på samma persons fantastiska kreativa förmåga att göra en städinstallation. Märk vänligast skursvampen i sydvästliga hörnet av kransen, trasan längst upp i symbios med rosetten och kvasten bunden av tujakvistar. SÅ SNYGGT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0