Pank men inte föräldrarfri, tack o lov!

Idag var det slut på månaden.
Skulle handla pellets, mat och bensin, insåg att det räkte inte innehållet i plånkan till. Satte igång båda hjärnhalvor, både den praktisk/logiska och den fantasifull/kreativa, men hur jag än vred och vände på dem så kom jag inte fram till något konstruktivt. 23 kronor i pant för tomglas kommer man inte långt med, inte ens i glesbygd. Så det blir till att låna på VISA-kortet tänkte jag. I brevet från föräldrarna fanns heller inte någon rar sedel även om jag gjorde korstecknet innan öppnandet, och tid att läsa brevet hade jag inte.
Väl framme i byn bestämde jag att kolla kontot i en vild förhoppning om att någon bortglömd skuld plötsligt hade hittat hem. Så in med kortet i "attimaten" och knappa in koden...Och det FANNS pengar, tom fler än man kunde ha hoppats på. Och de glada givarna  VAR mor och far. 
Tack tack tack!
Tänk att de vise orden stämmer så väl gång på gång...
Det årnar säj!
image288
Mor och far läser julklappsbrev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0