Flyttlådor

Nä, jag ska inte flytta på ett tag även om fantasin skenar ibland, men vaknade idag och kunne inte förstå varför kroppen protesterade mer än vanligt över att komma i rörelse...tills jag kom på att jag här om dagen ju hjälpte en gammal bekant med att undersöka innehållet i 15 flyttlådor som stod undanstoppade i ett trångt källarförråd.
Det fanns tidningar, och tidningar och böcker och tidningar och fler böcker och mycket annat som kan va bra å ha, som tur är också en del kuddar, de väger inte lika mycket om man säger så. Allt staplad mellan möbler, cykel, tomburkar till sylt o saft, väskor, köksstege, korgar och det som ska till syster Greta. Men vi fann såväl botten av förrådet som en del golvytor att sätta fötterna på. Eftersom jag inbillade mig vara den starkaste i sällskapet, var det jag som lyfte och svor och vred och drog fram och tillbaka. Så visst, kroppen fick en dos alldeles gratis work-out.
Och så glad man blev när man hittade...åååh där är den mojängen ja, den ska med upp!
Det finns en förklaring till allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0