Ernstfrossa mitt i sommarn

Det råder Ernstfrossa. Folk ser honom överallt. Här åkte han förbi på måndagskvällen. Ja nångång ska han väl också sova och då passar Herrgårns hotellsvit säkert ypperligt. 
Sen är det Östmark mej här och Östmark mej där, men för all del, Noppen ligger väl i all sin' dar i Nyskoga socken, och Nyskoga hör ju liksom mer ihop med Vitsand rent logistiskt ,har jag rätt eller har jag rätt. Men sen ligger Östmark ju närmast liksom i Vitsand, det är ju bara en nyansskillnad. Och Bonden är ju för all del från Bjälverud om rätt ska va rätt. Och Monopol är ju dötråkigt att spela, hur lite man än behöver betala för hela Östmark med bönder och torp och allt. Är jag avundsjuk, inte ett dugg. Nä tacka vet jag min egen lilla Ärnst som ställer upp till tusen när jag hushåller.

Och fin utsikt har vi ju alldeles gratis.

Kvällshimmel mot ÖST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0