Halkus valkus

Denna bild har jag lånat från google-bild.
Nu smiter jag hem till en kompis som nyss opererats för hallux valgus.

Det blåser i trä'a ida'.
Årets jultidningskataloger har kommit 5 ( FEM) stycken!
Stackars ungar, tur det är frivilligt. Men de blir ju så äga-äga-fixerade.

Eller som Emils pappa Anton sa: Köpe o köpe, ja hör snart inget annat!
Det pedagogiska argumentet att det är bra att lära barnen lite om pengar
genom att de ska springa gatlopp och lura/charma pensionärer och andra
att köpa årsböcker om kungahuset, nyupptryck av Kronblom och almanacker
med små söta kattungar till  tvivelaktigt priser, det köper jag inte. Vad är
det för kvaliteer med det? Det finns väl andra sätt at lära sig matte och social
kompetens och konsumentmedvetna är de från 2 års åldern nu för tiden.
Då vore det väl bättre att de lärde sig tjäna pengar genom att jobba på riktigt,
springa ärenden, klippa gräs, passa hundar osv.
Ha en god höstdag önskar Mille

Kommentarer
Postat av: Hea

Ja, eller så blir det som min äldsta uttryckte det, strax efter att han lärt sig prata. Kommer inte ihåg vad det var som han så gärna ville ha, förmodligen någon leksak. Hur som helst - på hans tjat svarade jag att "Du får vänta tills tomten kommer", varvid han replikerade "Nä tomte - mamma köpa!"

2008-09-03 @ 22:33:21
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0