Gen-ial forskning


 Den polygama svartvita flugsnapparhanne.

Läste i tidningen idag att svenska forskare har hittat en trolig/bidragande orsak till varför många män har problem med att skapa/bevara relationer i synnerhet till kvinnor.
Det beror på "att män, men inte kvinnor, som bär på en eller två kopior av en variant  som kallas allel 334, löper dubbelt så stor risk som andra män att råka ut för relationsproblem och äktenskapskriser."
Det är intressant och kan förklara en hel del kanske.
Nu undrar vän av ordning, det är jag, huruvida detta ev. kan uppträda i koncentrerat form hos vissa individer. Jag tanker på en dokumentär jag såg på TV för något år sedan om congenital analgesi, (medfödd oförmåga att känna smärta) om forskare som har hitta ett litet geografiskt område där ovanligt många  människor lider av denna åkomma. Man menar att pga. nära släktskap genom generationer har koncentrationen blivit extremt hög.
Kan man då tänka sig nåt liknande mht. denna gen-variant.  Jag borde bli gen-forskare :-)
Och hur lyckas dessa män  med sina manliga relationer?Jaaa, jag bara undrar.
Kram från Mille & Mulle

(Källa:VF tisdag 2/9-08 "Gen kan ge män relationsproblem" av Roland Johansson/TT)

Kommentarer
Postat av: Hea

Ja du, det kan man verkligen undra... känns som en relevant fundering, då man betraktar vissa personer av det manliga släktet...

Skulle vilja göra en egen liten omformulering av ett uttryck som min make ibland begagnar: "Killar är inte som oss andra tjejer!"

2008-09-02 @ 19:22:21
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Hea

PS. Jag har länkat till dig från min blogg! Hoppas att det är OK?

2008-09-02 @ 19:23:59
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0