Avvisad

Verkar som om de har häcken full på invandrarverket eller migrationsverket eller va-de-nu-heter.
Igår var det fullt med nyheter om förtvivlade människor som skulle utvisas/avvisas från Sverige, på mer eller mindre tviveaktiga grunder och med mer eller mindre optimala framtidsutsikter.
Tex. pojken som nu fyller 18 och därmed ska klara sig själv med hjälp av sin bror i hemlandet, som han inte har någon kontakt med, och dit man nu ska skicka mer militär hjälp för att klara en upptrappat konflikt, hajjar ni?
Eller tjejen som ska avvisas med sin pappa som hon har levt skyddad ifrån pga hans tidigare misshandel av henne.
Och den som tar priset, kvinnan som ska avvisas medan hennes man och barn får stanna kvar.
Brott? Hon tände eld på sej själv för två år sedan i ren förtvivlan för att hon inte fick behövlig psykiatrisk hjälp under tiden hon sökte om uppehållstillstånd. Kan ni tänka er, hon var deprimerad! Dömdes till rättspsykiatrisk vård för detta brott. Blev behandlad med framgång och friskförklarad, och nu gäller det plötsligt inte längre att hon handlade under psykisk  press/sjukdom då, utan nu ska hon avvisas. Jag tror jag spricker!!!
Hon kunde ju iofs haft vett att tända eld på sej mitt ute i en sjö, för då kan det väl inte kallas mordbrand va? Då är det ju bara ett vanligt hederligt självmordsförsök.
JAG BLIR SÅ FÖRBANNAT.
Medan jag skriver detta faktakollar jag lite och googlar. Då hittar jag ett reportage om en "Misslyckad avvisning" som ska ha inträffat i november, i Sverige, björkarnas land. En sudanes ska avvisas med flyg.  På flygplatsen lyckas han slita sej från sina följeslagare; polis, kriminalvårdspersonal och två skyddsvakter. Med bil mejar man ner honom, bär in honom, nu svårt skadat i flygplanet och beordrar piloten att lätta. Han vägrar.
Kan någon ge piloten en medalj.?!
Sen behandlas mannen för sina skador på Sahlgrenska...
Förklaring till påkörningen: skyddsvaktarna på flygplatsen har rätt att med alla medel stoppa inkräktare på landningsbanan...undrar om sudanesen hade befunnit sej där om han hade kunnat välja.
Hur är det med vaktyrket, förväntas utövarna ha nån IQ-nivå alls, eller nej...?
Till detta inlägg får ni lägga egna bilder!
Jag går och kräks...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0