Träffad

Igår när jag stod i sista minuten och köpte en CD av Nina Ramsby av Nina Ramsby (jo för hon sålde dom personligen), denna ljuva sångare, var det nåt insekt som bet mej i ren avundsjuka, men upptagen som jag var av affären märkte jag inget förrän i går kväll. Hela natten lyckades jag ändå låta bli att klösa i saken, och hela dagen har det IRRITERAT som FAAAAN.
Klåda, ont, verk, svullnad osv. Smort med Xylocain, Aloevera och fasimej tom Hydrokortisonsalva har jag gjort, och lika förblånat envist kliar det och gör sej påmind. Men ok, ingenting att jämföra med att bli bombad på öppet torg mitt i Kampala mitt under VM-finalmatchen i fotboll, jag vet. Ska snart sluta gnälla.

Vill bara avsluta med att förklara vart på halsen elakingen stack mej, genom att citera min mormor från hennes memoarer, i avsnittet där hon berätter om sin farfars (eller om det var morfars) tragiska död i en tågolycka, han skulle korsa järnvägen och krockade med tåget:
"Det träffade honom på halspulsådern!"

Heja mormor uppe i himmelen, älskar dej!!!

Vuvuzela på er allihopa.! och se upp för bromserna.
(Se upp for dårerna, dårerna stängs!) (Fast det är ju en helt annan historia) :-)

Kommentarer
Postat av: mona

Man blir så glad när man läser din blogg. Ler med hela ansiktet. Keep on baby!!

Ilööv jo.

2010-07-12 @ 21:54:51
Postat av: Mille

Tack Mona

2010-07-13 @ 18:16:32
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Mille

that's what bloggs are for !

2010-07-13 @ 18:17:41
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Hea

Hi, hi, hi, du är skojig du!

Hoppas att kliet slutar snart. Har världens bästa salva mot sån't (som en vän till mig tillverkar!). Fanns tidigare att köpa på hälsokosten, men den fina byråkratin o pappershelvetet i Sverige gjorde att min vän gav upp... Ska se om jag kanske kan sända litet till dig.

Kram!

2010-07-16 @ 18:42:22
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha vilken härlig kommentar =)



Säger som Mona, man blir verkligen glad av din blogg och den goa värmländskan lyser igenom!



Vad spännande med plånbok!! Du måste säga också hur du vill ha betalt, det kan du skriva på mailen!



Adressen till mej är



Allégatan 86

621 51 VISBY



kramisar Maria

2010-08-18 @ 19:27:14
URL: http://tidsfrdriv-m.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0