Uppskattat



Maria på bloggen tidsfordriv http://tidsfrdriv-m.blogspot.com  har skickat en utmaning till mig.
Så det är bara att tacka och ta emot och försöka göra rätt för sej.

[award.jpg]
Berätta 10 saker om dig själv och skicka vidare till 3 andra bloggare är kravet.

Nja...tänker göra på mitt sätt, kanske inte så personligt
men å andra sidan sex-dubbelt upp :-)

1. Hur gammal är du om fem år? halvvägs mot ålderdomen
2. Vem var den sista du träffade? min dotter
3. Hur lång är du? 172 ½ cm
4. Vilken var den senaste film du sett? länge sen, kommer inte ihåg :-(
5. Vem ringde du senast? Ulf, min kära killkompis
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? är du på kau / tobbe
7. Vad är dagens planer? snart kvällen, tv-soffan, stickning, vin i glaset
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? gifta (58 år) 8-]
10. Vilken ögonfärg har du? brunspräckliga
11. När såg du senast din mamma? 18 augusti 2009 8.15
12. När vaknade du idag? halv 9
13. Har du någon gång hittat en katt? nej, men en skadat jakthund, med en gren i ögat *ödrgh*
14. Vilken är din favoritplats? sängen
15. Vilken plats föredrar du minst? kallt och blåsigt och i hissar
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? längre söderut i Värmland
17. Vad skrämde dig som barn? min bror och att bli lämnat ensam
18. Vem fick dig att skratta senast? kattskrället Ärnst
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? nej,väntar på de blir värda en förmögenhet
20. Har du stationär eller bärbar dator? både och
21. Sover du med eller utan kläder på dig? med
22. Hur många kuddar har du i sängen? två och en halv
23. Hur många landskap har du bott i? 4 i 2 olika länder
24. Har du någon gång spytt på fyllan? minns inte...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? javisst
26. Är du social? för det mesta
27. Vilken är din favoritglass? just ätit en Caramelli Hemglass, gooooood
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?  köpa en annan bil, betala av lån, fixa lite hemtrevligt
29. Tycker du om kinamat? ja, men hellre italienskt
30. Tycker du om kaffe? ja
31. Vad dricker du till frukost? kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? utsidan
33. Kan du spela poker? näpp
34. Tycker du om att mysa? jo
35. Är du en beroendemänniska? nja, snarare vanemänniska
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? jajjamen
37. Vill du ha barn? har två, ska nog ha fyra i mitt nästa liv
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, danska, vill lära finska, italienska, ryska
39. Har du någonsin åkt ambulans? som närmsta anhörig till min tvådagar gamla son, utan blåljus dock.
40. Föredrar du havet eller en pool? torra land, fast havet ska jag bo vid senare i livet
41. Vad spenderar du helst pengar på? mat, secondhandkläder, vin och loppisfynd
42. Äger du dyra smycken? nja om affektionsvärdet kan kallas dyrt så...
43. Har du någon gång testat narkotika? har alltid varit livrädd för droger
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en glass
45. Vem är den roligaste människan du känner? jag själv, har aldrig tråkigt med en spegel i handen
46. Välj ett ärr på din kropp? höger tumme, klöv den nästan mitt itu, missade benet som tur ärr ;-)
47. Vad har du för ringsignal? kan man välja ringsignal?
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? ja, fast de sitter inget bra längre
49. Flirtar du mycket? nej tyvärr ;-)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? i Smalgårn, på vägen till Långnäs
51. Kan du byta olja på bilen? ja, det skulle jag nog kunna om jag var tvungen, men tar gärna emot hjälp
52. Har du fått fortkörningsböter? tyvärr lite för ofta, fast jag kör så fint så...
53. Vilken var den senaste bok du läste? Världens lyckligaste folk
54. Läser du dagstidningen? ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej
56. Dansar du i bilen? är livrädd för att dansa
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4Värmland
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? 40 41 42 43 44
59. När var du i kyrkan senast? skolavslutningen
60. Vilka personer utmanar du? mig själv, varenda dag!
*************************************************************************
Ha en fin dag!




Kommentarer
Postat av: Mille

Detta skrevs i lördags, därav vinet och sovmorgonen :-)

2009-10-12 @ 15:16:40
URL: http://mullemoose.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, det var kul att läsa!!



Det är alltid lika roligt att kika in här =)

Gillar mössan du har gjort, jätte söt/tuff/käck!!



Må så gott i veckan

Kram Maria

2009-10-14 @ 08:22:59
URL: http://tidsfrdriv-m.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0