En dag i ett liv

Vilken dag...vilken underbar härlig dag....iaf mycket omväxlande och ändå ganska lugn.
Först, väl framme i föreläsningssalen var det så rörigt så jag lyckades skvimpa halva kaffekoppen ner över skrevet. Hade jag haft vita byxor på hade det bara varit att kasta in handduken och köpa nya pants på närmsta byxpläjs. Nu lyckades jag bevara lugnet genom att 1) sitta på stolens yttre delar (och undvika sjön i mitten 2) lägga en nyss mottagen broschyr från fackföreningen i sjön och 3) le vänligt och drottninglikt till allt och alla...och på detta viset torkade det värsta upp innan pausen.
Efter avslutat lektion blev jag varse att senaste uppgiften inte uppfyllde magisterns (docenten) förväntningar och ett U var ett faktum.

Inget att uuuuuuuah för, bara spotta i näverna och komplettera ... så gott det nu går ... hmmm ...
På vägen hem köpte jag semlor för magen ville ha det och den ska man inte ignorera alltjämt ... dessutom skrek den efter JULMUST .... man måste ju antigen fira eller trösta sej efter ett sånt betyg ... kidsen var inte helt ovilliga i att inmundiga varorna som tur är ...

Julmusten var slut men i affärn fanns Norrlandsmust och jag tror jaggumäj det var likasågott.
I postlådan låg ett brev som varslade om återbäring av en angenäm storlek ... men de' e' klart ... alla belopp på plussidan är angenäma för en som nästan jämt har levt på en sten, en förmåga som äldstaste väninnan påstår jag har utvecklat till en konstart ... med stil och elegans  ...

Tror dock inte hon menar denna STEN ... i så fall är det iaf för sent ...
Och bland det bästa i hela denna Hollywood-story ... Lantmännen har 50 kronors rabatt på ståltermosar!
OK OK OK jag veeeeet det heter Granngården nu för tiden!

Kommentarer
Postat av: Hea

"Klantmännen", heter de här hemma... Hade alldeles för mycket med dem att göra under min period som anställd på en 4H-gård...

Skönt att du fann ett vettigt användningsområde för fack-broschyren! Det är förmodligen den mesta hjälp du kommer att få från dem... Hmmm... Som du förstår är mina erfarenheter av facket inte de bästa... Gick ur häromåret. Det mest konkreta de gjort för mig, är att de stoppat min löneförhöjning! Cheferna ville höja min lön, facket sa nej...?!!! Jag "tillhörde inte den grupp som skulle prioriteras det året"!

Tänk att Zeunerts har must oxå. Det hade jag ingen aning om. Men de har fantastisk god öl!

Tråkigt med U:et... Men, vad 17, det är ju bara en bokstav. Det ordnar sig!

2009-01-27 @ 21:54:26
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Anonym

Slut på Julmust? De får U av mig ;)

2009-01-27 @ 22:22:04
Postat av: alias

Det var mig musten gick ur nyss ...

2009-01-27 @ 22:23:13
URL: http://www.metrobloggen.se/alias
Postat av: mona

Du e bara för härlig.....

De här med bokstaven ordner säj, d vet ja.

Kram.

2009-01-28 @ 12:53:29
URL: http://monalunde.blogg.se/
Postat av: Hea

Trevlig helg! Sitter här med ett glas vin. Barnen är hos mormor i helgen. Det är såå tyst... Fast "monstret" (läs: hunden) är hemma och ser till att jag och husse inte får det för lugnt...

2009-01-30 @ 20:05:34
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0