Snöskyffling

... det kan ge ont i ryggen det, om man inte har en sån här.
wovel - a wheeled shovel by georgeaye.
The Wovel. Sett i en reklam nära dej, först trodde jag det var en produkt från Christiania, och då menar jag inte nära Oslo, men nära drottning Margrethe i kongens Köbenhavn. Men den är tydligen USAsk. Fast det är klart någon christianit kan ligga bakom idèn ändå. De är ju beresta en del av dem.
Här är orsaken till min felaktiga slutsats och association.
ca_cykel_by_museumbb.jpg (13819 bytes)
Denna från Köbenhavns Museum, är från 1894, "innan det blev en Christianiacykel". Det var nämligen en självlärt uppfinnarjocke som kom på den, och sen tog smederna på Christiania upp idèn nästan 100 år senare.
En annan cykel som dök upp i mitt minne är egentligen ingen cykel men ett slangord för ett instrument.

En psalmcykel. Men det är en helt annan sak. Nicht?
Alla bilder i detta inlägg lånade från netet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0