Bluemoon (en vacker bortglömd gitarrlåt jag brukade bjuda på under mina romantiska stunder i tonåren, faaan va det lät gammalt...!)


Som en tunn nagel syntes nymånen igår kväll i väster, nåja syd-sydväst om man ska va noga. Fast den flytter la på sej osv.
Har aldrig satt mej in i månens vägar o villovägar, ibland står den här ibland står den där ibland står den anywhere, as the scarlet pimpernell...
Men om den är ny eller gammal det kan jag. Nymånen ser ut som nedre strecket i ett vackert skrivstils-T (som i Tilltagande måne) "gammal"måne ser ut som den vänstre bågen i ett litet skrivstils-a (finns inte med på mitt tangentbord) (a som i avtagande).
Hoppas nya månen bådar lycka och framgång, och fred på jorden osv. Hoppas-hoppas-hoppas-hoppas-hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0