Baristans skräck!

Kaffe är kaffe, någon finsmakare är jag alls inte även om jag KAN känna viss skillnad på bra och tråkigt kaffe, men om det är LöfbergsLila eller Gevalia, där går min gräns.
image395
Hur som helst, det blir mycket snabbkaffe nuförtiden. En har ju så brått osv. Och instant coffee är ju mycket godare nu än för 15-20 år sedan då det oftast smakade dammig förpackning. En av mina senare favoriter är faktisk Gevalia 1853, men den fås inte i refill, så den får stå orörd på butikshyllera. Den senast inköpta påsen var ica-handlarnas. Den är nära på att smaka nostalgi, inte riktigt "damm-förpackning" men väl tidigt 80-tal. Jag fick en flash-back av söndagsmorgnar  i kahytten, eller vad det nu heter, på vännernas segelbåt "Jomfruen af Lundeborg"  (en fladprammet drivkvase med sänkeköl, två master, bogspröt), nerkrupen i sovsäcken, nyvakan insniffde jag doften av egg & bacon som strax var klart. Och så snabbkaffe och kanske en Gammel Dansk. Huuu va gott. Tyvärr såldes båten och vännerna dog med ett års mellanrum i cancer, men för evigt bevarar jag  minnet av dem som ett par mycket generösa, roliga, duktiga, kretiva och hjärtevarma mäniskor.
Ha en skön dag önskar
Mille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0