Läslek

I natt sov jag sådär...använda bl.a. tiden på att klura ut en lek där 8-åringen får träna på att knäcka läskoden som det heter nu för tiden. Jag tror egentligen han kan, men han ids inte. Som en kompis sa idag, när vi diskuterade," -nä just det, han är ju musiker!" (egen erfarenhet tror jag) Och visst är det nått med matte/musik-snillen vs. dom-andra ;-)
Så här ser iaf leken ut efter dagens pyssel...vet ni förresten jag var ensam hemma i TRE timmar!

Tanken är att han får ett par åt gången(2-4 kort) och sen ska han lista ut vilket ord kortens stavelser bildar tillsammans utan hjälp av bilder o d.
Jag tror faktiskt att han kan bara han tycker det är kul/spännande. Om det blir succes, går det ju att använda typ som kylskåpsmagneterna (fast utan kylsskåp och magneter), att man bildar andra ord. Visst tusan är jag smått genialisk =oD

Så här ser hela härligheten ut på baksidan, gammal dekorerat kartong, som lilla ekorren (jag) har sparat). Jag har gjort en rumsindelning till asken, som han sen får dekorera om han vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0