Nya små kulor till granen ? :-)

Ja då var detta gjort. Äntligen blev han av med det besväret stackarn. Här följer en personlig rapport:
-Först fick jag ingen mat och ingen mat och ingen mat på hel dan, och inte fick jag komma ut heller. Tja, tänkte jag lika bra att gå å lägga sej en stund. Sen blev det en väldig rush på alla med ytterkläder och mössor och vantar å då tänkte jag, -jaha är det dags för lite luft nu, men så satte de in mej i en läskig rosa låda med galler. Vaddå, sa jag -jag har väl inte gjort nåt heller!?

Sen in i bilen som jag är så rädd för och det brummade och hadde sej, och aldrig har jag sett träd flyga, men hela skogen bara flög förbi, Swisch sa det. Usch ja.
Sen kom vi till ett ställe där det luktade havreälgar (hästar) väldigt mycket. Och där var det en tant som sa goddag och välkommen och så stack det till lite i nackskinnet. Men snäll var hon....gäsp...tror jag, för sen minns jag inte riktigt, det blev liksom lite suddigt ett tag och så tyckte jag vi kunde åka hem, men så spydde jag lite, och så stack det till igen, och då fick jag lägga mej. Och sen vet jag inte mera.

På vägen hem passade jag på att spy två gångar, men annars var det mörkt och skönt. Så slapp man den där flygande skogen, hujedamej.
Här följer en liten förstorningsbar bild på den lyckade operationen. Nu ligger jag i mattes sovrum och vilar mej.
Trevlig kväll önskar Ärnst

Kommentarer
Postat av: Hea

Precis vad jag tyckte oxå - att barnolja är inte riktigt hållbart ekonomiskt sett, då det ska vara till 14 ungar...

Snö finns att köpa i hobbyaffärer, liksom glitter som är bra som snö oxå. Såg även ett tips om att blanda glitter med krossat äggskal.

Hoppas att Ärnst har kryat på sig! Tur att inte djuren begriper allt vi utsätter dem för...

2008-12-02 @ 09:00:00
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: June

Iiiii...!! Det såg inget roligt ut för stackars Ärnst! Men han piggnar väl på sig. Nu kommer han bara gå mellan matskålen och soffan. Det gör våran. Tjock som en boll är han. Det trodde vi inte att han kunde bli när vi tog honom som tvåveckors bebis och födde upp honom på välling. Findus blev namnet. Klappa honom lite från mig..

2008-12-02 @ 15:13:16
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Mille

Jo, tack, som syns här ovan, Ärnst mår toppen.

2008-12-03 @ 11:08:21
URL: http://mullemoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0