Gourmémat & à la carte


När jag var liten var jag ett så kallad kräset barn. Petig.
Som vuxen har jag konstaterat att det bara var så att griskött inte faller mig i smaken i någon större utsträckning, endast utsträckt som bacon egentligen, och då absolut inte av det mest vanliga bacon-varumärket i Sverige. Och uppväxt på en gård med gris på tallriken 300 av årets dagar kan jag säga att det blev en del tjat vid matbordet och en och annan smörgås om jag hade tur.
Har själv blivit begåvat med två stycken gourmeer ;o)
Det är nämligen så att den ene älskar korv, om det är den långa (grill-o-varmkorv) och inte den där runda (skivad falu o.d.) Köttbullar, hamburgare, pizza, tacos med bara köttfärs, köttfärssås utan grönsaker och pannkakor hör också till favoriterna. Något som inte alls går hem är frukt och grönsaker i alla former som känns igen.
Den andra ungen gillar inte korv alls, och köttbullar är sådär. Men grönsaker och frukt är mums, råa, vill säga. Av kött föredras oxfile o.d. Bacon är också en favorit.
Det gillar inte den förra alls. Den vill ha "förtuggad" kött.
Bägge har slutat med fiskbullar, som jag gillar skarpt. Som tur är äter de bägge, fortfarande, fiskpinnar, men helst (!)  den dyrare vuxenvarianten "Citronbitare".
Ägg äter ingen av dem, om inte det är i pannkaksform, och det tycker den andra är sådär, om inte de serveras med hemgjord svampstuvning.
Kvar finns spagetti, potatis för det mesta, pommes frites som alla gillar.
Det är en konst att få ihop en varierat veckomeny kan jag säga.
Det är f'*biiiiiiip*n va ungarna är bortskämda nuförtiden!!!
Bon appétit

Kommentarer
Postat av: Hea

Det där dilemmat känns igen - alltför väl! Har tre stycken små här hemma , med helt olika preferenser vad det gäller mat...

2008-08-27 @ 14:52:36
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0