Gardenparty

Det är fest i trädgårdsföreningen: "Getingen"
Hedersgäster är två Sorgemantlar och en Vinbärsfuks (Det hvide C)

Mantlarna är så fyllda av jäst (?) äppelsaft att man nästan kan "klappa" dem.

De som annars är så stressade så fort man tar fram en kamera.
 
Vinbärsfuksen gillar även äpplen. Det vita C syns på undersidan vingen

Två getingar går husesyn i Äppelbo, kanske att de flytter ihop här.

Jag stod länge och flera gångar med kameran skottklar, för i morse såg jag denna gynnaren lätta på rumpan och kissa !!! Iaf spröt det ut någon klar vätska från spetsen av kroppen. Precis innan riste den på sig och liksom krökte rygg och så *sprrrrttt* kom det  en liten fjärilskaskad. DET ville jag gärna ha fotat. Jag stod helt klar senare, och plötsligt *spprrrrttt* kom det en ny skvätt, men inte heller nu hann jag med. 



Tänk att hela färgpaletten i princip är representerat i en skottkärra med ruttna äpplen.

Kommentarer
Postat av: Hea

Åh, vilka underbara bilder!

Tack för snälla kommentarer på min blogg! Behöver verkligen det just nu!

2008-08-24 @ 12:54:49
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com
Postat av: Sonja Amneteg

Otroligt! Vad du kan Millan. Tänk att fånga en sorgmantels morgontoalett!!!! Nästan, men mycket vackra bilder. Du borde vara med i fotoklubben. Kramar!

2008-08-24 @ 14:54:00
Postat av: Mia Alm (keramikkursen)

Hej på dej!

Vilka bilder!!

Blev det någon raku bränning förra helgen?

Kramisar Mia

2008-08-24 @ 18:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0