Gamla skor

Mina nyaste skodoningar känns uråldriga...

Detta enligt en ovetenskaplig undersökning i morse på 3 minuter, då jag stenkollade det myller av glada studenter jag mötte på min väg genom universitets gångar och korridorer. Alla hade täckande skor utom 3, TRE ! Och de tre var unga kvinnor med "stringskor", ni vet såna där snygga glittriga/guldiga tåsandaler som man får hammartår av vid långtidsbruk. (Hammartå erfås mot långvarig bruk av tåsandaler som tvingar tårna att ensamma hålla kontroll på hela skosläpet, tårna kröks neråt för att hålla fast). Jag har själv två par, tåsandaler...
Men nu undrar jag...som kulturvetarstudent...är det alltså omodernt med mina sandaler...enligt fotot ovan...såna sportiga "vandringssandaler" som alla hade för typ fem år sedan, och/eller är det osexigt overhuvudtaget att visa tårna...typ som att det är "äckligt" med kroppshår.  Borde fråga i nån sportsaffär.
Personligen bryr jag mig inte, är liksom bara nyfiken på tidens "dresscode".
Nu bär det åt till köksregionen...
Havvanajs night önskar
Mille

Kommentarer
Postat av: Hea

Hmm... ja, kulturvetarstuderande var jag oxå en gång i tiden... Och vad det gäller ditt val av skodon, så ser det rätt likt ut vad jag oftast har på fötterna, under den varma årstiden... Byter ibland ut sandalerna mot ett par träskor med nyckelpigor.

2008-08-30 @ 20:59:08
URL: http://hea-harmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0