Dessa giganter

Här om veckan när vi åkte till byn mötte vi en norrgående karavan. Varningsbil följd av tre speciallastbilar med vindkraftvingeblad. En vinge pr bil. Och flaken! Jammen jag säger er de var ENORMT långa, verkligen specialbyggda. Kanske...ja vad är extremt...10-12 meter??? Tyvärr hann jag inte fota.


Igår åkte jag efter dessa två specialare. Vinghusen till vindmöller, och nu såg jag även firmanamnet VESTAS
Så det råder ingen tvivel längre, någon eller några "far north" håller på att installerar vindkraft. Jahuuuu!!!
Undrar vem det kan vara. Det är några riktiga bjässer dessa. Sånt gilar jag, och solkraft...det ska jag ha vid första bästa tillf'älle. Here comes the sun...duddendudu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0