Vårfåglar

Vill bara säga ...åh va gôtt att ha fått tillbaka möjligheten att blogga.
Efter 2 dygns avhållsamhet pga. serveruppdatering hos "BigMama" (blogg.se).
Men nu är jag tillbaka på spelplan...

Vill bara säga att våren ÄR här...i onsdags på vägen hem från skolan, efter att Tusse Batong hade krediterat mig för 2 lakan pga en obetydlig hastighetsförseelse, mötte jag årets första tofsvipa. Den flög paralellt med bilen, på 30-väg, och först tänkte jag, -vad är det där för en knasig fiskmås, men så såg jag att det ju var en vipa. Den är barndom för mig. Fanns alltid med på somrarna. Här i norravärmland har den däremot varit sällsynt i många år, men på senare tid dyker den upp mer och mer. Det är förhoppningsvis glädjande, jag menar, beror kanske på att naturen tar igen sig och mår bättre nu än på 80-talet. Kanske får man se igelkotter i trädgården så småningom!

Och i söndags såg jag den första trana!

It's springtime.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0