Raglan

Jag bestämde i morse när jag vaknade att det
minnsann ska göres ett försök med modern
raglanintagning på denna tröja.
Annars dröjer det så länge innan jag får testa
min teori, för nästa oavslutade tröjprojekt är i
mohair det var inköpt för år tillbaka, och innan
man anade något om djurplågeri i samband med
mohairgarn, men men... det är inte så enkelt att
ångra sig i mohairgarn, det tovar sig rätt bra ju,
så nu ska det testas i den blåturkos tröjan.
(Jag vet att man skiljer skarpt på jumper, tröja,
sweater mm i Sverige men jag säger TRÖJA om
i princip allt, mycket enklare så ;-)
Ska bli spännande om det funkar som jag tror,
gäller att hålla tungan i rätt mun, återkommer.
image284
Så här ser 'gammalvardags' raglan-intagning ut.
Ni vet 45°vinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0